In een andere stap om een ​​jonger en breder publiek aan te spreken, is de Academy een samenwerking aangegaan met Meta – het moederbedrijf van Instagram en Facebook – om makers deze zondag naar de Oscars – ceremonie te brengen om shortform-inhoud op Reels te maken.

In totaal 12 makers, waaronder Boman Martinez-Reid , Rickey Thompson , Remi Bader en Denzel Dion , zullen de rode loper van de Oscars, de ceremonie in het Dolby Theatre en het Governors Ball bijwonen om content voor Reels te creëren. Nog eens 11 makers zullen de Oscars-preshow bijwonen voor inhoud die exclusief op Facebook en Instagram zal worden gedeeld.

Als onderdeel van de samenwerking zullen de makers van Reels “ongeëvenaarde toegang hebben om kijkers dichter bij de Oscars-ervaring te brengen”, aldus Julie Geer, hoofd van creatornetwerken en streamingpartnerschappen bij Meta. “Deze samenwerking stelt ons in staat om de getalenteerde en inspirerende makers van onze technologieën te laten zien, en ze op één lijn te brengen met een van de meest geprezen awardshows van vandaag”, zei Geer.

De aanwezigheid van de makers zal samenvallen met een nieuwe erkenning tijdens de ceremonie van Twitter’s meest favoriete film van fans, uitgebracht in 2021. De prijs, hoewel onofficieel, is een knipoog naar de populairste filmcategorie  waarmee de Academie oorspronkelijk speelde in 2019 voordat ze uiteindelijk werd gesloopt het idee als gevolg van pushback van leden en critici.

“Deze samenwerking met Meta is opnieuw een ongelooflijke kans voor gebruikers van sociale media en filmfans over de hele wereld om van begin tot eind nauw betrokken te zijn bij de show”, zei Meryl Johnson, vp digital marketing bij de Academy of Motion Picture Arts and Sciences, in een verklaring aan. “Ons digitale publiek kan nu verder gaan dan alleen het kijken naar de Oscars – ze zullen meer verbonden zijn met de ervaring en de manier waarop mensen omgaan met de uitzending in de toekomst echt veranderen.”

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here